Budite uvek u toku sa našim vestima i novostima. Ostavite vašu email adresu i prijavite se za naš newsletter.
Reditelj:
Boban Skerlić
Igraju:
Petrija, mlada – MARTA BJELICA
Petrija, gradska – JOVANA GAVRILOVIĆ
Petrija, udovica – MILICA MIHAJLOVIĆ
Dobrivoje – STRAHINjA BLAŽIĆ
Ljubiša – TIHOMIR STANIĆ
Misa – BOJAN ŽIROVIĆ
Vlajina Ana / Milana / Sestra – NINA NEŠKOVIĆ
Bela / Doktorka / Bolničarka – ISIDORA MINIĆ
Fotograf / Sreja / Kamenče – BRANISLAV ZEREMSKI
Inžinjer / Doktor / Kurjak – VLADISLAV MIHAILOVIĆ
O PREDSTAVI
TRI LICA PETRIJE
Junakinja Mihailovićevog romana, Petrija Đorđević, zatočena je u pećini svog životnog iskustva, večno osuđena da gleda samo senke na zidu daleko od pravih stvari koje su negde van njenih perceptivnih moći, baš kao što su Platonove ideje van čulnog domašaja. Petrija je paradigma palanačkog iskustva „ Proklete ženske sudbine“ u patrijahalnom društvu srpsle provincije, determinisana mitološkim i običajnim praznoverjem i narodskim hrišćanstvom koje počiva na kazni za grehe, Marginalizovana od rođenja već time što je žena, Petrija je lišena moći da utiče pozitivno na sopstvenu sudbinu, a njeno fizičko trajanje zapravo postaje njen lični pakao. Taj pakao u drami otelotvoren je kroz tri lica Petrije: Mladu, Gradsku i Udovicu. Njih tri pripadaju trima fazama u životu žene u patrijahalnom društvu. Svaka od njih prikazuje jedan od streotipa ženske sudbine: eksploatisanu seosku ženu izloženu teškom fizičkom radu i telesnoj reprodukciji zameniće marginalizovana žena u radničkom kvazi – slobodnom društvu.
Gradska, baš kao i Mlada Petrija, lišene su prava na lični identitet van identiteta svojih muževa. Ova dva stereotipa večno žive u sećanjufizički vitalne, ali društveno mrtve Udovice u čijem umu se ova drama i odvija. Njena lična istorija je puna traumatičnih scena: umiranje dece, bračne propasti, poniženja, vapaja za pomoć, a celu tu besmislenost žrtvovanja i mučenja podnosi sa nečim što bise rečima Tomasa Mana moglo nazvati „višom vedrinom“. Viša vedrina jedini jespas od besmisla života i nasumičnosti zla koje je snalazi, a izražena je u Petrijinim auto-ironijskim rečima: „Voli da živi živina“. Sećanje kao takvo odraz je jedinog vida intelektualne zabave koji Petrija poznaje, a osim što izvire iz dokolice služi tome da se kroz sinhronicitet suoči sa samom sobom i pitanjima o ličnom grehu kao izvoru zla.
Sećanje je Petrijin način da pobedi strah od zaborava, ali je podstaknuto i samopreko-rom. Istovremeno, to je način da se pronađe veza između sveta živih i sveta mrtvih. Sve tri Petrije zarobljene su u miljeu kome pripadaju, i uslovljene su proživljavanjem sopstvenog života, što njihovu žrtvu uzdiže do nivoa rodne tragedije.
NAPOMENA: Rezervisane ulaznice za ovaj događaj mogu se preuzeti na Ticketline prodajnom mestu.