ticketline

FOTOGRAFIJA 51

26.02.2019 20:00h

 

Rediteljka: TARA MANIĆ

 

LICA:


dr Rozalin Frenklin: NATAŠA TAPUŠKOVIĆ


dr Moris Vilkins: BRANISLAV ZEREMSKI


Rej Gosling: MATIJA ŽIVKOVIĆ


dr Don Kaspar: JOAKIM TASIĆ


dr Džejms Votson: IVAN MARKOVIĆ


dr Frensis Krik: ŽELJKO MAKSIMOVIĆ

 

 

Fotografija 51 jeste naziv difrakcionog snimka molekula DNK koji je bio ključan u dokazivanju heliksne strukture samog molekula ili onoga što junaci istoimene drame nazivaju tajnom života. Spisateljica En Zigler je napisala dramski komad, koji ne govori o tajni života, ali na veoma poetičan način prikazuje koliko ljudsko traganje za suštinom života (u ovom slučaju otkrivanju molekula DNK) može čoveka lako da ostavi bez ikakve suštine i tako ga pretvori u mašinu koja za sobom ostavlja žrtve, kakva jeste bila Rozalin Franklin. En Zigler, postavljajući komad ne govori o tome kako je Rosalin Frenklin bila isključivo žrtva seksističkih napada svojih kolega, već o celokupnoj atmosferi u laboratoriji ’51. godine, koja ni u kom smislu nije bila zavidna, a opstanak u istoj jeste bio skoro nemoguć.

 

Fotografija 51 nije komad koji verno preslikava svaki događaj iz pedesetih godina, već su same scene proizvod mašte same spisateljice u okvirima stvarnih dešavanja na Kings koledžu. Samim tim, kada se posmatra odnos između Rozalin Frenklin i ambicioznog naučnika Džejsma Votsona van okvira stvarnih događaja, ostaje jasno da se radi o karakterima koji su oličenje mukotrpnog i posvećenog rada (Frenklin) i čiste ambicije koja čoveka pretvara upravo u tu surovu mašinu (Votson). Votson, iako izuzetan naučnik, zbog svoje ambicije, u trenucima nauku dovodi do čistog diletantizma, a otkrivanje strukture DNK za njega jeste samo jedan veliki uspeh, dok mu je dobrobit čovečanstva u drugom planu, za razliku od Rozalin koja čak i bez ikakvih zasluga, smatra da nije pobednik niko od njih, već ceo ljudski rod.Bez obzira na to, Zigler ne zauzima stranu, pa tako Votson nije negativac, već izuzetan naučnik koji ima svoje principe, a oni se suštinski razlikuju od principa koje zastupa doktorka Frenklin.

 

Kao što i sam DNK ima dva heliksa, tako i spisateljica dramu bazira na dva principa (Frenklin-Votson) čiji centar svakako jeste lik Morisa Vilkinsa, pomoću kog spisateljica uspeva da stvori još jednu liniju priče koja nosi tragičan prizvuk. Ono što je izuzetno dragoceno u samoj drami Fotografija 51, jeste što cela tragika ne dolazi iz onoga što možemo pronaći u samoj biografiji Rozalin Frenklin, već iz toga što spisateljica zasniva dramu na međusobnom nerazumevanju junaka (Frenklin-Vilkins), a upravo to nerazumevanje jeste ono što priču dovodi do tragičnog kraja u kom junaci otkrivaju suštinu života, ali je pitanje, koliko im je do tog života uopšte i stalo, isto kao i da li je Rozalin Frenklin, baš morala sve to da plati svojim životom.

 

 

 

NAPOMENA: Rezervisane ulaznice za ovaj događaj mogu se preuzeti na svim Ticketline prodajnim mestima.

Nazad

Informacije o dostupnosti ulaznica za ovaj događaj možete dobiti isključivo telefonskim putem! - Ticketline Call Centar - Telefon:011/20-30-570

Zapamti me Zaboravili ste šifru?

Niste registrovani? Registrujte se

Niste registrovani? Registrujte se

Želim da primam newsletter na email adresu!